torsdag 3. september 2009

Pakke fra Pionhagen

For et par dager siden kom pakken fra Pionhagen. Jeg har ikke fått pionene i jord enda, bare bestemt hvor de skal plantes, og det er faktsk halve jobben synes jeg. Det blir mye rosa, men det er ikke for mye av den fargen fra før. Den ene skal stå sammen med en rødbladet japansk viftelønn, det tror jeg blir et fint par. Været viser seg fra en god side i dag og jeg skal ut å grave et par hull til disse vakre plantene. Jeg mangler jord å ha dem i, så det må jeg også få tak i. Ellers så driver jeg å vasker plastpotter (hundrevis) og krukker som skal systematiseres og settes i det nye kjellerommet under kjøkkenbygget. Endelig skal det bli skikk på saker og ting.

Walter Faxon Lact. (Richardson 1904)

Lys rosa, duft, fylt, 80 cm, bl.dato 29 juni, riktblomstrende.

Dinner Plate Lact (Klehm 1968)
Rosa, duft, fylt, 85 cm, riktblomstrende




Do Tell Jap.lact (Auten 1946)
Lys rosa, duft, Type; Jap Lact, 80 cm, Årets Pion i USA 2004.

(bildene er hentet fra pionhagen)

Ingen kommentarer: