tirsdag 26. januar 2010

Første sådd og ny frøbestilling

Da er årets første frø kommet i jord. Disse frøene kommer fra en pose med staudefrø av Tyrihjelm som aldri kom i jord i fjor. De skal ligge i våt jord inne noen dager før de graves ned under snøen der de skal ligge å få seg en vinter i ca fire uker, da skal de tas inn igjen for å spire. Jeg håper bare spireevnen er der enda. Ellers har jeg gjort istand en del inne på sårommet og vasket noen såbrett som ikke ble vasket i fjor.
Mens jeg venter på frøene fra T&M har jeg like godt sendt inn en frøbestilling til Zimtrade Her er det sommerblomster og stauder i skjønn forening, men jeg ser at jeg har lett for å holde meg til blå-, rosa-, lilla- og hvitnyanser. Noen av disse sortene sådde jeg i fjor, andre er helt ny for meg, og jeg aner ikke hvordan de vil trives her hos meg. SPENNENDE:)


2 kommentarer:

Elsa sa...

Jeg har bare så vidt kommet i gang med såinga. Det er tregt å starte opp, men i morgen skal jeg ta en økt med såjord og frø. Har lagt i vann noen frøsorter i dag for såing i morgen.

Mariann S sa...

Eg drømmer om vår eg, den føles så laaangt unna. Ingen frøsådd her før det som spirar kan klare seg ute, har ikkje plass inne. Mens eg ventar på våren strikkar/heklar og syr eg til den store gullmedaljen :) Ta en kikk innom her og sjå kva eg driv med om dagane :)
http://mariann08hobbyblogg.blogspot.com/
Ønsker deg ein fin søndag :)