lørdag 16. januar 2010

Overvintring i kulda

Etter en laang kuldeperiode der vi til og med har vært uten vann fordi vannet har vært frossent i rørene ute, gikk jeg ned i kjelleren (kald kjeller i gammelt hus) for å se til overvintringsplantene mine i kulden. Uten å vite det sikkert enda, så tror jeg de fleste har tålt kulden, de hadde det litt tørt, men kanskje det er det som har reddet de fra å få is om røttene sine. I dag har vi hatt temperatur ned i 0 ute, men langtidsvarselet melder en ny kuldeperiode. Kanskje det er best og vente med vanningen til den er over.

Pelargonia og fuchsia tett i tett, har aldri overvintret de på denne måten før, håper det går bra.

Holder på å lage system i det nye kjellerrommet under kjøkkenet
Huff, det ser tørt ut ja :(

Jeg har ikke vært så flink til å passe inne-plantene mine i vinter heller. Har nok blitt litt tørt i perioder under all fyringen i kulda. Noen planter trives jo uansett da, og eføyen står så lagelig til at den blir husket å skvette litt vann på i ny og ne :)


Ingen kommentarer: