mandag 15. september 2008

50 % på alle uteplanter



På tur til arbeid i går stakk jeg innom gartneriet og handlet trær og busker til "utleiehagen" vår. Selv om de opererer med 50%, blir det fortsatt penger av det :/ Iverfall ble det kjøpt 3 solsypress, 2 oppstammede kulesypress (tror jeg, dårlig merket) og en Prunus incisa "February pink" (Prydkirsebær). Alle disse skal stå ved stien inn til steinplattingen. I tillegg kjøpte jeg et epletre, Rød Savstaholm, som skal henge litt utover plattingen og skape litt "tak". Jeg vet ingenting om denne eplesorten, og finner heller ikke noe på nettet, så dette blir spennende.




På lørdag tok jeg nytt bilde av prosjektet "utleiehagen". Nå er vi igang med å planere plenen i rundt steinplatten (som nesten er ferdig). Bak platten blir det hekk, mest sansynlig en svartsurbærhekk fordi vi har noe planter til overs fra forrige hekkprosjekt.


Ellers prøver jeg å legge til en "ropeboks" Cbox i bloggen min, men får bare opp feilmelding :(

1 kommentar:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Så flinke dere er, begge to! Pappa'n min hadde Sävstaholm som var et helt greit eple. RØD utgave av det kjenner jeg ikke sånn i farten. Vil tro det er en forbedring. Lykke til!