tirsdag 12. mai 2009

Nå har blomstringen av frøsådden begynt

Først vil jeg vise frem en påskeliljekompsisjon laget av Ole, han har det i seg han også ;) Den holdt ikke mange dagene, men var et morsom innslag på kjøkkenbordet den tiden den varte.

Og så over til mine egne sysler. Ipomoea (Purpurvindel) `Star of Yelta` og Impantiens (Flittig Lise) `Candy Coral Bee`har begynt å blomstre. Da jeg så at en av Ipomoeane hadde kommet med en blomster ble det vill jubel inne på planterommet, jeg ropte på familien at de måtte komme å se hva som hadde skjedd. Da de fikk se at det var bare en av plantene som hadde blomstret ble de nok skuffet. Kan de ikke forstå at jeg aldri har hatt en Ipomoeaplante før, og iverfall ikke egensådd en :/ Må vel bare innse at jeg er det eneste familiemedlemmet med denne entusiasmen her i familien. Det er godt jeg kan dele min begeistring med hagevenner her inne :)

Må forresten innrømme at jeg har meldt inn Elias i Barnas Hageselskap som et siste håp om at noen i familien kan få et lite snev av hageinteresse. Han fikk "plutselig" en pakke i posten med en perm og noen frø, og lurte på hvorfor :/

I helgen var vi i konfirmasjon til tanteungen Maria på Vestnes. Det var en glad konfirmant som satt ved gavebordet og tok imot penger og gaver. Jeg husker denne dagen veldig godt selv. Masse oppmerksomhet og spenningen med å gå ut å sjekke poskassa for nye konvolutter. Jeg kunne ikke sjekke for ofte heller, da kan en jo virke opptatt av penger, og grådig vil en jo for all del ikke gi inntrykk av at man er, konfirmasjon handler jo "egentlig" om noe annet.

Det var bare tre av oss som reiste i konfirmasjonen, jeg Ole og Elias. Mye god mat og hyggelige mennesker.

To eksemplarer av denne planten kjøpte jeg på Hagegal sin stand på hagemessen. Planten var helt ukjent for meg, derfor har jeg søkt litt på nettet, samt hørt med ekspertene inne på forumet. Jeg fikk svar av Marosa som hadde donert planten til standen. Takk. Nå vet jeg at planten som heter Kengurueple på norsk blir ca to meter høy og får blå blomster og gul frukt, jeg gleder meg vilt. Frukten er er visst spiselig, men ikke noe for smaksløkene våre. Nå må været og temperaturen her oppe på nordvestlandet vise seg fra en mildere side snart, slik at jeg kan begynne å plante ut for alvor. Nå har jeg noen kasser med småplanter stående ute både natt og dag, men det ser ikke ut som de setter pris på det. JEG ØNSKER MEG DRIVHUS!!!


Nå må jeg tilbake til eksamenslesing (eksamensttidspunkt 27/5), dagens tema "Ledelse og makt". Fikk foresten karakter på gruppeeksamen i dag, svært fornøyd, godt jobba folkens :)

Ingen kommentarer: