lørdag 15. mai 2010

Datakræsj og bloggpause

Jeg fikk datakræsj for en stund siden, og har derfor vært nødt til å nøye meg med en datamaskin som en ikke kan legge inn bilder på. KJEDELIG å være blogger da. Det har jo skjedd en hel umasse på hagefronten både inne- og utendørs som burde vært dokumentert med bilder :(
Endelig ser det ut som våren har kommet til oss her på nordvestlandet, men det er ikke mer en fem dager siden det var snøkaos på veg til arbeid. Piggdekkene mine har vært "av og på", men i morgen skal de AV for siste gang denne sesongen.
Det er tid for å avklimatisere plantene som har stått inne, derfor blir det en del ut- og inn bæring om dagene. For ca en måned siden kjøpte jeg meg et lite lavt minidrivhus på Europris. I motsetning til de jeg har kjøpt før, er dette av en mer solid kaliber (fant ikke bilde av det) og ser ut til å fungere fint for småplantene mine.
Som jeg har nevnt tidligere, frøs alle fuchsiane mine i år utenom en. For å bøte på dette tapet sendte jeg inn en bestilling på 16 nye sorter fra Fuchsia.no. Mange av disse små pluggplantene som jeg fikk derifra har jeg tatt avlegger av, så om noen år har jeg mange store flotte fuchsiaplanter igjen. Det aller sureste er at jeg mistet alle fuchsiene som jeg hadde brukt år på å stamme opp, nå må jeg begynne helt forfra. Ja ja, det er vel slik det er å være hageeier. Godt en har mange baller i luften samtidig slik at det altid er noe å glede seg over :))

1 kommentar:

Malene sa...

Nå er det lenge siden du har blogget mamma, på tide å starte opp igjen :D