onsdag 8. juni 2011

I krukker og kar, og hva man ellers har.

Det begynner å bli en del planter i krukker som står rundt omkring. Også andre ting som det går ann å plante i blir brukt. Ikke alt er like fint synes jeg, men jeg prøver å passe på at hvis jeg ikke har noe fint å plante i, må det som er oppi ta seg ekstra godt ut. Det er ikke alltid jeg lykkes med det da. I blogginnleggene mine fremover har jeg lyst til å vise fram noen av disse kombinasjonene. Her er noen av dem (har fortsatt problem med opplasting, derfor ble det ikke så mange). Enkelte av plantene er selvsådd og ikke kommet i blomst enda, planen er at det skal bli "bare lækkert".

  

Et utvalg Hosta.


Gullregnene har begynt blomstringen. Jeg forventer at de to treene jeg har vil være et flott syn om noen dager.

3 kommentarer:

Mariann sa...

Flott krukkeplanting, likte veldig godt zinkbøtten.
Så fine hosta, det er virkelig flotte bladplanter.
Imponerende syn med gullregn i fullt flor.

Roser og Patina sa...

Så fint du har plantet i de forskjellige kar og krukker:) Pelargonia og terracotta hører jo selvsagt sammen:) Masse nydelige hosta du har! De er virkelig et must i hagen og gir så fin struktur. Gullregnen var imponerende flott! Klem Ellen

Ragnhild sa...

Tusen takk begge to :)