mandag 16. februar 2009

Valentin, kjøkkenkos og refleksjoner fra Elias

Denne nydelige buketten fikk jeg på valentinsdagen av min kjære mann. I tillegg fikk jeg pakker som var gjemt rundt omkring på stua og kjøkkenet. Til Elias sin store glede måtte jeg leke "tampen brenner" for å få gavene mine. Jeg fikk blant annet to hagebøker (Landlige hager og Hagevandring i en frodig norsk hage), hageblader, en flott ramme og to puter og et teppe. Jeg har ikke fått tid å lese i bøkene og bladene enda på grunn av at jeg har hatt faglitteratur som måtte leses først. Det krever mye selvdisiplin for å gjøre slike prioriteringer, men jeg har faktisk greid det :)


Her er koselesekroken min på kjøkkenet, men Elias har heller ikke noe problem med å finne seg tilrette i sjeselongen. Han er inne i en "lueperiode" nå, og det betyr at den skal være på helt til han legger seg. Det er nok storebror Ole Jørgen som må ta skylden for denne ideen, ettersom det er han som fungerer som forbilde.

Nedenfor er det bilde av to kjøkkendetaljer, tavlen mener jeg at jeg kjøpte hos Lunehjem (er ikke sikker) og hjerteblomsteropphenget kjøpte vi oss i bryllupsdagsgave i Sverige i fjor. Vi var innom en blomsterbutikk med utrolig mye fint, det var mye vi kunne ønsket oss der ja ....

Her på Kleive er det sikkert en meter snø ute nå, og brøytehaugene er enorme. Jeg tror til og med at Elias synes dette er i meste laget. Slik det ser ut utenfor nå, virker våren utrolig langt unna. Elias hadde en refleksjon om lengsler på vei til skolen en dag. Han lurte på hvorfor det alltid er slik at han lengter etter sommeren når det er vinter, og hvorfor han lengter etter vinteren når det er sommer. Hvorfor kan jeg ikke bare være glad der jeg er, undret han. Kloke tanker av en gutt på åtte år.

Ingen kommentarer: