onsdag 22. april 2009

Helgens tur til Hagemessen

På tross av at Ole og Elias ikke var helt form satte vi altså kursen sørover torsdagskvelden for å delta på årets hagemesse på Lillestrøm. Etter en ovenatting på Lillehammer stakk vi innom Hyttelivsmessen på Hellerudsletta på veien sørover mot Ås. Vi holder på å bygge hytte, men jeg føler at vi var et år eller to for tidlig ute for at jeg skulle bli engasjert (vi skulle jo ikke kjøpe noe, bare se). Ole derimot kunne tenke seg å vært der noen timer til (vi var der i to timer) i fred å ro uten å ta hensyn til to utålmodige uengasjerte påheng ;)

Da vi dro fra hyttemessen, var det enda for tidlig å reise direkte til Jorunn på Ås (søster til Ole), vi ringte derfor Ove (min bror), men de var heller ikke hjemme. Vi fant derfor ut at vi skulle dra på overaskelsebesøk til Marit og Reino i Son (et vennepar av oss), og overasket vart de :) Til Marit; angående jordrotten, det var en god tanke, synd at det endte så tragisk :/



Hyttemessen ble en stor opplevelse for meg, og jeg fikk med meg en del snacks fra pelargoniumsforeningen, fuchsiaforeningen og hagEgal sin stand (brukte en god del av dagen i går til å potte om). Ellers så var det utrolig morsomt å møte noen av dere fra forumet i virkeligheten, hei alle dere :) Kjøpte meg også en stor krukke med søyleespalie av sink, den var plantet en eføy i. Jeg har tatt bilde, men kameraet var utladdet akkurat nå.


Et veldig uklart bilde av hagEgal sin stand, men den var kjempefin. Godt jobbet dere som står bak denne jobben :)

Her boltrer jeg meg i små og store pelargoniastiklinger, jeg tror jeg fikk med meg en del som en ikke finner på vanlige hagesentrer.

I morgen kommer Dag Arneson og skal holde foredreg på Kleive Grendahus, gå inn på http://www.skjeviku.no/hagelaget/index.php?side=forsiden og sjekk ut.

Ingen kommentarer: