lørdag 14. mai 2011

Nå er jeg virkelig igang

Vi har hatt en hærlig varmeperiode og jeg ble fristet til å sette ut en del overvintrede planter og selvsådd sommerblomster. Jeg er klar over at risikoen for frost ikke er over enda og er beredt på å bære krukkene inn igjen om jeg MÅ. Verre er det med plantene jeg har plantet i beddene :/ Bildene nedenfor er noen dager siden jeg tok. Alt forandrer seg så fort i hagen i disse dager, og hver dag er det noe nytt å ta bilde av. Det er ikke bare hagemor som har frydet seg i vårvarmen, Elias har også nytt fineværet, jeg husker også hvor befriende og deilig det var å bytte ut støvlene med joggesko og få lov å gå litt lettere kledd .   
Overvintret blodbeger (Rhodochiton atrosanguineum)
 Nyplantet Blodrips (Ribes sanguineum)
 Prydkirsebærtreet i full blomst, et fantastisk syn.
 Rutelilje (Fritillaraia meleagris)
De fleste krukkene er forløbig plassert ved inngangspartiet da plantene må avklimatiseres og skånes for det sterkeste sollyset. Ettehvert må jeg flytte en del av dem for å gi plass til benken vi bruker å ha her. Jeg har fortsatt mange pelargonier og fuchsia inne enda, men flytter ut nye hver dag. I år blir det MANGE krukker å vanne i år. Gleder meg :)

I morgen blir det nytt blogginlegg med bilder fra nytt spennende hageprosjekt... Er veldig fornøyd :)

Ingen kommentarer: