mandag 27. oktober 2008

Fri og løkplanting

Jeg har en HEL dag fri som jeg skal bruke (ivertfall mesteparten av den) til hagesysler. Ikke det at jeg har noe særlig valg, for etter værmeldingene å dømme, kommer visst snøen snart og gjør hagearbeid umulig. I god mening tok Ole inn alle krukkene mine på lørdag (han mente forresten det var uendelig mange), men krukkene inneholder jo både planter som skal overvintres, plantes og kastes. Jeg fikk tømt en del krukker for sommerblomster og plantet ned en kulesypress i går før jeg gikk på senvakt, men enda er det mange krukker igjen. Jeg har fått meg et nytt kaldkjellerrom under kjøkkenpåbygget som skal brukes til å overvintre planter, men ennå er det ikke godt nok praktisk innredet, kun med en stor stålbenk med vask i. Etterhvert håper jeg at jeg skal få inn en del reoler som plantene kan stå i. Ole fikk også spylt og satt inn alle hagemøblene i helgen (ikke få det heller) og ryddet og planert området utenfor "fjøsvinkelen". Til våren skal vi så i med plen.
Slik så det ut, og har vært en skamplett for hagen.


Det aller første som skal gjøres, er å sette ned løkene jeg bestilte fra Zimtrade. Jeg har foreløpig ingen anelse om hvor de skal stå, så først blir det en tidkrevende rundtur i hagen med nøye vurderinger for og imot.

Ester

Gerbbrand Kieft


Irene Copland



Tahiti

3 kommentarer:

Malene sa...

JA tilrydding av fjøsvinkelen! Dette er et godt tiltak mamma, som jeg mener og tror dere burde gjort for lenge siden. Dette er gårdens lille stygge andunge. Mange fine bilder foressten, Vitors verk?

Ragnhild sa...

Takk Malle, men må vel bare innrømme at disse bildene lå ganske beleilig ute på nettet :)

Malene sa...

Hahah. Din juks!